Friday, January 8, 2021

قوه قضاییه: شیرین نجفی در زندان است/ در پرونده روح الله زم ۶ نفر به حبس محکوم شدند

 سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۱۶ دیماه از محکومیت شش نفر از متهمین در ارتباط با پرونده روح الله زم از جمله شیرین نجفی به ۲ تا ۱۰ سال حبس خبر داد. به گفته او حکم صادره برای خانم نجفی که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد در مرحله تجدیدنظر خواهی است.


به نقل از میزان، شش نفر از متهمین در ارتباط با پرونده روح الله زم از جمله شیرین نجفی به ۲ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه شیرین نجفی هم اکنون در بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با متهمین پرونده روح الله زم  داخل کشور از جمله «شیرین نجفی» گفت: “این پرونده به اتمام نرسیده است، اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفرخواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان این پرونده حکم صادر شده است”.

اسماعیلی افزود: متهمین هر کدام به ۲ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده شیرین نجفی اظهار کرد: وی تحت تعقیب قرار گرفت و در همین کیفرخواست برای او حکم صادر شده که در مرحله تجدیدنظر خواهی است.

اسماعیلی در پایان افزود: “نفر دیگری در همین پرونده دادگاهش در هفته آینده برگزار می شود”.

هرانا پیشتر طی گزارش از اقدام به خودکشی توانا محمدی، یکی از متهمان پرونده آمدنیوز در زندان اوین خبر داد.

بامداد روز شنبه ۲۲ آذر، حکم اعدام روح الله زم، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. روح الله زم روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه از بازداشتگاه سپاه در تهران به بند ۸ زندان رجایی شهر کرج موسوم به بند سپاه پاسداران منتقل شد. او عصر روز جمعه به زندان اوین و پس از آخرین ملاقات با خانواده مجددا به زندان رجایی شهر منتقل شد. او از زمان انتقال تا زمان اجرای حکم اعدام در اعتصاب خشک بسر برد.

No comments:

Post a Comment