Wednesday, September 2, 2020

بحران کرونا؛ عدم رسیدگی پزشکی به حامد قره اوغلانی در زندان ارومیه

 حامد قره اوغلانی، متهم سیاسی محبوس در زندان ارومیه با وجود بروز علائم ابتلا به بیماری کرونا از رسیدگی پزشکی محروم است. آقای قره اوغلانی که از تاریخ ۷ تیرماه امسال به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد، مبتلا به بیماری صرع است و در صورت ابتلا به بیماری کرونا این امر می‌تواند منجر به بروز تشنج در وی شود.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد قره اوغلانی، متهم سیاسی محبوس در زندان ارومیه با وجود بروز علائم ابتلا به بیماری کرونا از رسیدگی پزشکی محروم است.

یک منبع مطلع از شرایط آقای قره اوغلانی در این خصوص گفت: “حامد قره اوغلانی از چند روز پیش با علائم کرونا مواجه شد و به شدت سرفه می‌کرد. او چند روز قبل جهت معاینه به بهداری زندان منتقل شد و پزشک در یک معاینه سرپایی تنها برای او چند دارو تجویز کرد و آقای قره اوغلانی بدون رعایت قرنطینه مجددا به بند بازگردانده شد. وی متاسفانه تاکنون حتی موفق به گرفتن داروهای خود هم نشده است”.

آقای قره اوغلانی مبتلا به بیماری صرع است و در صورت ابتلا به بیماری کرونا این امر می‌تواند منجر به بروز تشنج در وی شود.

حامد قره اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ تیرماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۶ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در خوابگاه ۳ زندان ارومیه بسر می‌برد.

آقای قره اوغلانی که تا پیش از بازداشت به نصب دوربین های مداربسته اشتغال داشت، در سال ۹۵ به دلایل مالی از کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد و امسال سعی داشت که در آزمون کارشناسی ارشد مجددا شرکت کند. او پس از انصراف از دانشگاه مدتی نیز برای کار به کشور ترکیه رفت.

خانواده قره اوغلانی از جمله خانواده‌های جان باختگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق هستند.

No comments:

Post a Comment