Saturday, January 25, 2020

نوکیش مسیحی «اسماعیل مغربی‌‌نژاد» به سه سال زندان محکوم شد


«اسماعیل مغربی‌نژاد» نوکیش مسیحی ساکن شیراز در دادگاه با فهرستی از اتهامات روبه‌رو شد؛ توهین به مقدسات اسلامی در فضای مجازی، تبلیغ علیه جمهوری اسلامی، ارتداد و عضویت در گروه‌‌های مخالف جمهوری اسلامی!

«محبت نیوز»- اسماعیل مغربی‌‌نژاد نوکیش مسیحی ۶۵ ساله به جرم «توهین به مقدسات اسلامی» با استناد به «ماده ۵۱۳» قانون مجازات اسلامی به سه سال زندان محكوم شده است.
دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند مسیحی شنبه دوم نوامبر برابر با (۱۱ آبان ماه ۱۳۹۸) برگزار شد.
او پیش از این ۲۲ اکتبر برابر با (۳۰ مهر ۱۳۹۸) به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز احضار شد و براساس گزارش دریافتی قاضی از وی در مورد اتهاماتش یعنی «توهین به اسلام» و «ارتداد» پرسیده که اسماعیل پاسخ داده «آیت‌‌الله‌‌ها تعابیر مختلفی از ارتداد دارند
در پی آنچه در دادگاه بین قاضی و مغربی‌‌نژاد رد و بدل شد قاضی وثیقه‌‌ی او را به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد که مغربی‌‌نژاد اعلام کرد توان پرداخت این مبلغ سنگین را ندارد. در نهایت دو فیش حقوقی کارمندی به عنوان قرار وثیقه او تعیین که دو تن از دوستانش آن را بر عهده گرفتند.
اسماعیل مغربی‌‌نژاد در دادگاه انقلاب شیراز اتهاماتی را که قاضی بر اساس آنها علیه وی اعلام جرم کرده بود رد کرد.
این شهروند ۶۵ ساله که ۴۰ سال پیش به مسیحیت گرویده جمعه ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ برابر با (۵ بهمن ۱۳۹۷) توسط ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت شد. او در این چهار دهه بارها از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته بود و حدود ۱۰ سال پیش نیز از یک سوءقصد جان سالم به در برده است.
بخش انگلیسی «ماده ۱۸» نوشته در دادگاه او با دو اتهام دیگر نیز روبه‌‍رو شده است: «تبلیغات علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی» و «عضویت در گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی». او متهم بود که با ایجاد یک کانال تلگرامی «مسیحیت تبشیری» را تبلیغ کرده است.
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با انواع و اقسام اتهامات از جمله اتهامات امنیتی مسیحیان به ویژه نوکیشان مسیحی را به سخت‌ترین شکل ممکن مجازات می‌‌کنند.

No comments:

Post a Comment