Monday, November 23, 2020

زینب اسماعیلی به ۶ سال حبس محکوم شد

 روز شنبه ۱ آذر ماه، زینب اسماعیلی، شهروند اهل شهرستان دهگلان به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.


به نقل از کردپا، روز شنبه ۱ آذر ماه، ۱۳۹۹، یک شهروند اهل شهرستان دهگلان به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش هویت این شهروند “زینب اسماعیلی” اهل شهرستان دهگلان و از اعضای مادران آشتی کردستان عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “زینب اسماعیلی به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به پنج سال زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شده است”.

این منبع مطلع افزود: “خانواده زینب اسماعیلی پس از مطلع شدن از صدور حکم، اقدام به گرفتن وکیل و ثبت دادخواست واخواهی کردند، که پس از قبول دادخواست واخواهی زینب اسماعیلی، روز شنبه یکم آذرماه، جلسه دادگاه این شهروند در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی”، دادگاه صادرکننده حکم غیابی برگزار شده است”.

وی ادامه داد: “این شهروند به دلیل ضبط موبایلش از سوی نیروهای امنیتی از احضاریه دادگاه مطلع نشده و احضاریه دادگاه به صورت پیامک برای موبایل وی ارسال شده بود”.

این شهروند هشتم اسفندماه ٩٨ در شهر دهگلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد و ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری، با تودیع قرار وثیقه از بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

گفتنی است مادران آشتی کردستان از سوی شماری از مادران جانباختگان و زندانیان سیاسی اعدام شده تأسیس شده است.

No comments:

Post a Comment