Sunday, February 2, 2020

«سنت کتاب‌‌سوزی»؛ چهره زمخت و طالبانی روحانیت جاهل در جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی در واکنش به آتش زدن کتاب مرجع پزشکی توسط آیت‌الله تبریزیان گفته این اقدام چهره زمخت طالبانی از روحانیت است و عده‌ای جاهل و مریض او را تایید می‌‌کنند.

در ایران به آتش کشیدن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» توسط شیخ عباس تبریزیان از حوزویان مشهور در زمینه «طب اسلامی» به جدال میان پزشکان و مسئولان وزرات بهداشت و گروهی از روحانیون تبدیل شده است.
سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی سه‌شنبه هشتم بهمن در یک سخنرانی آتش‌زدن کتاب پزشکی هاریسون را که از کتاب‌‌های مرجع علم پزشکی است نشان دادن چهره زمخت طالبانی از روحانیت توصیف کرده است.
او گفت این فرد «جاهل» بوده و «عده‌ای مریض نادان» هم او را تایید می‌کنند.
در پی انتشار این ویدئو، خبرهایی درباره بازداشت این روحانی منتشر شد ولی دادستانی ویژه روحانیت اعلام کرد که این روحانی ساکن شهر نجف عراق است و بازداشت نشده است.
همزمان قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش قرآنی در نظام سلامت، «طب اسلامی» را پدیده‌‌ای خیلی عجیبی خواند که مدعیان آن با «سوء‌استفاده از مقدماست، کاسبی‌های میلیاردی» از آن دارند.
حسام‌الدین علامه می‌‌گوید چیزی تحت عنوان پسوند اسلامی برای طب وجود ندارد و داعیه‌داران این طب «اعتقادات مذهبی و سلامت مردم جامعه را تهدید» می‌کنند.
علامه افزود: «اقدامات غیرعلمی و بعضن شیادانه این‌گونه افراد علاوه بر تهدید سلامت جامعه، اعتقادات مردم را نیز به بازی گرفته است».
این مقام حوزی می‌افزاید این افراد داروهایی با نام «اهل بیت» تولید می‌کنند و با قیمت بالا به بیماران می‌فروشند و وقتی این دارو‌ها جواب نمی‌دهد به بیماران خود می‌گویند در «بدن شما جن حلول کرده است
وی اضافه کرد مدعیان «طب اسلامی» برای خارج کردن «جن» از بدن بیماران هزینه‌های گزاف دیگری هم اخذ می‌کنند. حیدرعلی ‌عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفته این اقدام ناشی از جهل بوده و در شان اسلام نیست و تفکر اسلام هراسی را در دنیا ترویج می‌دهد.
این اقدام چنان چهره حوزه علمیه و جمهوری اسلامی را مخدوش کرد که خود آنها دست به کار شدند تا این آبروریزی را جبران کنند. سیدهاشم بطحائی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان گفته «کتاب‌سوزی تبریزیان مانند آتش‌ زدن کتابخانه شیخ طوسی به وسیله مغول‌هاست».
خرافات نه تنها در اقشاری از جامعه ایران بلکه در بدنه نظام هم به صورت سیستماتیک جریان دارد. به عنوان مثال امضای تفاهم نامه حوزه علمیه و سازمان مدیریت بحران کشور برای کاهش بلایای طبیعی در سال ۱۳۸۹ خبرساز شد. این در حالیست که در بودجه سال‌‌های ۹۸ و ۹۹ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۸۰ برابر سازمان مدیریت بحران بودجه می‌‌‌گیرد.

No comments:

Post a Comment