Tuesday, February 25, 2020

خامنه‌ای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس را به گردن ویروس کرونا انداخت


خامنه‌ای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس را به گردن ویروس کرونا انداخت


علی خامنه‌ای رسانه‌های خارجی را متهم کرد که به‌بهانه یک بیماری و ویروس کشنده تلاش کرده اند تا مردم را از رفتن به پای صندوق های رای در انتخابات روز جمعه باز دارند.
«محبت نیوز»- علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ۴ اسفند در درس خارج از فقه خود حضور در مردم در انتخابات را با وجود آنچه که «فضاسازی منفی و پرحجم دستگاه‌های تبلیغاتی علیه حضور مردم در انتخابات» نامید، «گسترده» خواند و از «ملت ایران هم بابت آنچه که «درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان» خواند، قدردانی کرد.
او حتی انتشار اخبار مربوط به «شیوع کرونا» در ایران را هم «تبلیغات منفی دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات» دانست و گفت: به رغم این تبلیغات مغرضانه «خداوند اراده کرده است این ملت را پیروز کند».
او در نهایت از «همه» خواست: «در مقابل فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه مسائل گوناگون ایران، آماده دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی و انواع کارهای ممکن برای ملت باشند». بر اساس گزارش‌های رسانه‌‌ای میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۴۲ درصد بود که کمترین میزان مشارکت پس از استقرار جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
خبرگزاری فارس، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده است که میزان مشارکت در سطح کشور کمتر از ۴۲ درصد و در برخی کلانشهرها مانند تهران بیشتر از۲۰ درصد نبوده است.
این درحالی است که بسیاری از فعالان مدنی منتقد نظام اسلامی نرخ کلی مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را در کل کشور بین ١۵ تا ۲۵ درصد و به طور متوسط کمی بیش از ۲۰ درصد اعلام می کنند.


No comments:

Post a Comment