Thursday, February 13, 2020

تداوم فشار روی بازداشت شدگان آبان؛ محرومیت از درمان زندانیان و مجروحین



خبرهای رسیده از زندان تهران بزرگ حاکی است که مجروحان زیادی در بین بازداشت شدگان آبان وجود دارند که از رسیدگی‌های پزشکی محروم بوده و در وضعیت نامناسب جسمی قرار دارند.
سیامک پایمردی یکی از این زندانیان است که در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ در تهران مجروح و سپس بازداشت شده بود. وی به علت عدم رسیدگی‌های پزشکی در شرایط بسیار وخیمی در زندان تهران بزرگ به سر می برد.
سیامک پایمردی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و به صورت معجزه آسایی از مرگ نجات پیدا کرده بود اکنون به دلیل عدم رسیدگی در زندان و عدم توجه عوامل زندان به وضعیت او، حالش رو به وخامت نهاده و در اثر این فشارها، وی تهدید به خودکشی کرده است.
این زندانی جوان که خانواده اش نیز از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، به همبندیانش تاکید کرده است که اگر به وضعیت اش رسیدگی نشود، اقدام به خودکشی خواهد کرد. در این صورت مسئولیت جان این زندانی برعهده دستگاه قضا و سازمانها زندانها است.
با گذشت بیش از سه ماه از اعتراضات آبان ماه در ایران مقامات قضایی و امنیتی این کشور از ارائه آمار بازداشت شدگان و وضعیت و محل نگهداری آنها خودداری می کنند. با این حال گزارشات رسیده از داخل زندانهایی چون زندان تهران بزرگ و رجایی شهر کرج حاکی از این است که معترضان دستگیر شده، زیر شکنجه و فشار برای اعترافات اجباری هستند.
منابع مطلع از ارسال پرونده های تعدادی از بازداشت شدگان با اتهام های مشترکی چون “اخلال در نظم عمومی از طریق سلب آسایش عمومی و ممانعت از کسب‌وکار مردم همراه با هیاهو و جنجال در معابر، تخریب اموال عمومی و اجتماع و تبانی به‌قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به دادگاه انقلاب خبر داده اند.

بررسی‌های مانیتورینگ حقوق بشر از اطلاعات منتشر شده توسط مقامات و رسانه‌های رسمی و همچنین منابع مطلع در شهرهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که دستکم ۱۲،۰۰۰ معترض در اعتراضات اخیر بازداشت شده اند.
کودکان زیر ۱۸ سال در میان بازداشت شدگان هستند.



No comments:

Post a Comment