Sunday, February 23, 2020

مکارم شیرازی و کرونا


آیت‌‌الله مکارم شیرازی می‌گوید خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد!

آیت‌‌الله ها و مراجع به هنگام بیماری با هزینه‌های کلان برای برخورداری از بالاترین امکانات درمانی به بهترین کلینیک‌ها در انگلیس و آلمان مراجعه می‌کنند اما وقتی مردم گرفتار بیماری می‌شوند به آنها دعاخواندن و به یاد خدا بودند را توصیه می‌کنند!
در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران که به مرگ و میر تعدادی از شهروندان در نقاط مختلف از جمله شهر قم منجر شده است ناصرمکارم شیرازی از مراجع بلندپایه تقلید در یک ویدئو توصیه کرده مردم نترسند و استرس نداشته باشند و در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا بخوانند زیرا به گفته او «این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد».
کمبود امکانات بیمارستانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به گسترش این بیماری دامن زده است. مسئولان جمهوری اسلامی برای خوش‌خدمتی به چینی‌ها پروازهای هواپیمایی ماهان به این کشور را متوقف نکردند که از عوامل سرعت گرفتن ابتلا به این بیماری است.
مسئولان با مردم شفاف نیستند و تعداد دقیق جانباختگان و مبتلایان به این بیماری را اعلام نکردند و آنچه در اخبار رسمی اعلام شده با آمار تلفات و شمار مبتلایان به این ویروس که در گزارش‌های غیررسمی عنوان می‌شود فاصله زیادی دارد.
از آنجا که شهر قم مبداء رسمی این بیماری اعلام شد نگاه مقامات حکومتی به مقابله با ویروس کرونا سیاسی شد. ضمن اینکه خبرهای مربوط به ابتلای چند شهروند به این ویروس پیش از انتخابات سانسور شد تا از مشارکت مردم کاسته نشود.
گرچه چند بیمارستان برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا آماده شده اما تعداد آن کافی نیست. به علت کمبود ماسک بازار سیاه آن در شهرهای مختلف راه افتاده و این در حالیست که هزاران ماسک از ایران به چین ارسال شد!
فراتر از اینها آیت‌‌الله عباس تبریزیان که پدر خودخوانده طب اسلامی [همان فردی که کتاب پزشکی هاریسون را آتش زد] در کانال تلگرام خود نوشت «تا حالا هیچ کسی در دنیا بر اثر کرونا نمُرده است اگر کسی می‌میرد، از شیعه پیرو هاریسون است که دین ندارد
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه دوم اسفند، شیوع ویروس کرونا در ایران را «بسیار نگران کننده» توصیف کرد.
تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این سازمان از طریق مقام‌های مسئول در ایران در حال دریافت اطلاعات در مورد بیماران مبتلا به کرونا است، اما اضافه کرد « باید تماس خود را با ایران افزایش دهیم
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «موارد ابتلا به این ویروس که در سایر نقاط جهان شناسایی شده هر چند اندک است ولی از آنجا که با ووهان و چین ارتباط ندارند، بسیار نگران‌کننده است. ادهانون که در یک کنفرانس خبری در دفتر مرکزی این سازمان در ژنو سخن می‌گفت «این موارد پراکنده و موردی» را باعث ایجاد نگرانی شدید دانست.


No comments:

Post a Comment