Wednesday, June 24, 2020

دانشجوی کرمانشاهی در سانحه رانندگی کشته نشد، او را زیر شکنجه کشتند!

دانشجوی کرمانشاهی که اطلاعات کرمانشاه اعلام کرد در سانحه رانندگی جانش را از دست داده، در زیر شکنجه کشته شده و جسدش به خانواده اش تحویل داده شد.


یک دانشجوی پزشکی در کرمانشاه که ۱۸ ماه قبل در سکوت خبری توسط نهادهای امنیتی استان کرمانشاه بازداشت شده بود، در زیر شکنجه به قتل رسیده و روز ۲۹خرداد جسدش را به خانواده اش تحویل دادند.
اداره اطلاعات به خانواده اش اعلام کرده بود فرزندشان جانش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است!
در حالیکه این دانشجوی داروسازی به نام خلیل مرادی ۳۲ ساله در زیر شکنجه ماموران امنیتی جانش را از دست داده است.

«خلیل مرادی» ۳۲ ساله اهل ثلاث باباجانی و ساکن جوانرود بود. او دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده که در آبان ۹۷ توسط اداره اطلاعات کرمانشاه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی بازداشت شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده وی گفت که خلیل در زمان بازداشت در یکی از داروخانه‌های کرمانشاه مشغول کاربوده و از زمان بازداشت تا زمانی که زیر شکنجه کشته شد، خانواده اش هیچ گونه ارتباطی با او نداشتند.

بنا به گزارشات رسیده، اطلاعات کرمانشاه از دادن هرگونه اطلاعاتی در رابطه با خلیل مرادی به خانواده و نزدیکانش خودداری کرده بود و تنها پس از اینکه خانوده این دانشجوی داروسازی وجهی را به یکی از مقامات دولتی پرداخت کردند مطلع شدند که فرزندشان با اتهامات نامشخص در بازداشت اداره اطلاعات کرمانشاه بسر می‌برد.

خلیل مرادی در زمان بازداشت از مینیمم حقوق یک زندانی برخوردار نبود، او در طی دو سال بازداشت حتی یک تماس با خانواده اش نداشت،‌ او حتی از حق داشتن وکیل محروم بود و نامش در هیچ رسانه ای منتشر نشد و هیچکس از بازداشتش با خبر نشد.

خانواده او در طی این دوسال بارها و بارها به مراجع قضایی در کرمانشاه مراجعه کردند اما هیچگونه پاسخی دریافت نکردند.

روز پنجشنبه ۲۹خرداد اداره اطلاعات با خانواده او تماس گرفتند و گفتند که جهت شناسایی و تحویل جسد فرزندشان به پزشکی قانونی کرمانشاه مراجعه کنند.

تا لحظه انتشار این خبر نه پزشکی قانونی علت مرگ خلیل مرادی را روشن کرده و نه هیچیک از رسانه های داخلی و رسمی این خبر را تایید یا اعلام کرده اند.

اما آنچه واضح و مسلم است اینکه جسد خلیل مرادی دانشجوی ۳۲ساله داروسازی کرمانشاه در تاریخ ۲۹خرداد۹۹ بعد از دو سال بی خبری به خانواده اش تحویل داده شده است.

امری که قوه قضاییه و اطلاعات کرمانشاه باید در رابطه با آن پاسخگو بوده و مورد حسابرسی قرار بگیرند.

 

شایان ذکر است درست یک روز قبل از این و در تاریخ ۲۸خرداد۹۹  یک زندانی دیگر در زندان سقز زیر شکنجه و ضرب و شتم شدید به قتل رسید و ماموران امنیتی در زندان سقز پدر این زندانی را مجبور کردند برگه‌ای را امضا کند و شهادت بدهدکه فرزندش به دلیل بیماری کرونا جانش را از دست داده است.

قتل در زیر شکنجه از جمله موارد نقض حقوق بشر است که در قضاییه زیر حاکمیت ولایت فقیه به وفور اتفاق می افتد. امری که مسئول مستقیم آن ابراهیم رئیسی و علی خامنه‌ای هستند.

No comments:

Post a Comment