Tuesday, June 30, 2020

نسرین جوادی جهت اجرای حکم حبس احضار شد

نسرین جوادی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر سال ۹۸ با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد. این فعال کارگری در اردیبهشت ماه سال جاری و توسط دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.


به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، نسرین جوادی، با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ دادسرای اوین احضار شد.

در این احضاریه از وی خواسته شده است طی مدت ۵ روز خود را به این شعبه معرفی کند.

نسرین جوادی اواسط اردیبهشت ماه ۹۹ در دادگاه تجدیدنظر به تحمل ۵ سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره توسط دادگاه تجدید نظر، دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” از میان احکام صادره در مرحله بدوی حذف و خانم جوادی از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس محکوم شده است.

نسرین جوادی (اعظم خضری) در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و برای اتهام ”اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.  با این حال در مرحله بدوی نیز به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد افدام علیه امنیت کشور” به عنوان مجازات اشد قابل اجرا بوده است.

نسرین جوادی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

No comments:

Post a Comment