Sunday, June 28, 2020

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران/ از ابتدای سال جاری؛ رهایی ۱۱ زندانی از اعدام در استان فارس

یک متهم به «قتل» توسط شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. بنابر گزارشی دیگر، رییس دادگستری استان فارس از رهایی ۱۱ متهم که پیشتر از بابت اتهام «قتل» به اعدام محکوم شده بودند، از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.


یک متهم به «قتل» توسط شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال ۹۷ با مرگ محمود، پسری ۲۲ ساله‌ در یکی از بیمارستان‌های رباط کریم آغاز شد. با اعلام خبر مرگ او که بر اثر ضربات جسم سخت به سرش کشته شده بود، مأموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.

یکی از دوستان مقتول در اینباره گفت: “محمود با دو پسر به‌ نام‌های سعید و فرهاد در خیابان درگیر شد و آنها او را به قتل رساندند. بدین ترتیب هر دو متهم شناسایی و بازداشت شدند”.

سعید در بازجویی‌ها گفت: “من و دوستم از خیابان رد می‌شدیم که محمود از کنار ما گذشت و با او درگیر شدیم اما دوستم فرهاد مرا گرفت و ما را از هم جدا کرد. من به خانه برگشتم و نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که محمود کشته شد.
فرهاد، متهم دیگر این پرونده نیز در بازجویی‌ها منکر درگیری با محمود شد و او را با قرار وثیقه آزاد کردند.
در حالی که فرهاد پس از آزادی از زندان فراری شده بود، سعید در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه مادر محمود درخواست اعدام کرد و گفت که گمان می‌کند متهم به خاطر سرقت پول‌های پسرش او را کشته است.

سپس سعید ۱۹ ساله در جایگاه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: “من محمود را نمی‌شناختم آن روز در خیابان او را دیدم و فرهاد به من گفت که او قبلاً مستأجر خانه خاله محمود بوده و چند بار با او درگیر شده است. او به ما نگاه چپ کرد و به همین خاطر با هم درگیر شدیم. وقتی محمود به سمت من حمله کرد من با کارد میوه خوری که در جیب داشتم یک ضربه به‌صورت او زدم اما ضربه کشنده نبود. من نمی‌دانم چه کسی ضربه‌های مرگبار را به محمود زده است؛ من بی‌دلیل بازداشت شده‌ام و حالا به اتهام قتل اینجا ایستاده‌ام”.

در ادامه وکیل متهم با استناد به نظریه پزشکی قانونی گفت: “نتایج معاینات جسد نشان می‌دهد که وی دارای آثار شکستگی روی سر و صورت و زانو بوده است اما موکل من می‌گوید فقط یک ضربه با کارد میوه خوری به‌صورت مقتول زده که این احتمال وجود دارد که بعد از فرار کردن موکل من از صحنه درگیری دوستش فرهاد این پسر را به قتل رسانده باشد که درخواست تکمیل تحقیقات را دارم”.

در این گزارش آمده است که قضات دادگاه درخواست وکیل متهم را نپذیرفتند و بعد از شور حکم به اعدام سعید دادند.

از ابتدای سال جاری تاکنون، رهایی ۱۱ زندانی از اعدام در استان فارس

به گزارش میزان، رییس دادگستری استان فارس از بخشش ۱۱ محکوم به اعدام از ابتدای سال جاری در استان فارس خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ فقره پرونده «قتل» با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف در این استان به مصالحه ختم شده است، گفت: “اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها و شکایات خواهیم شد و تحقق این از مهمترین اهداف شورا‌ها بوده که مستلزم تلاش هر چه بیشتر اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف است”.

No comments:

Post a Comment