Monday, June 29, 2020

دادگاه تجدیدنظر؛ عادل گرجی به حبس و کار اجباری در دانشگاه محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ عادل گرجی به حبس و کار اجباری در دانشگاه محکوم شد


دادگاه تجدیدنظر استان تهران عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران را به ۱ سال حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شد. این حکم امروز دوشنبه ۹ تیرماه به وی ابلاغ شده است. آقای گرجی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان تهران عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران را به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر و امروز دوشنبه ۹ تیرماه ۹۹ به وی ابلاغ شده است، آقای گرجی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۱ سال حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شده است.

آقای گرجی پیشتر در مرحله بدوی در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۴ ماه حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزش دانشگاه آزاد و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت و عضویت در احزاب محکوم شد.

افرایش میزان محکومیت آقای گرجی پس از اعتراض معاون اول دادستان و لحاظ این اعتراض صورت گرفته است.

عادل گرجی در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸ نیز در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران در اعتراض به دستور انتقال دانشگاه آنان از ساختمان میدان فلسطین به سوهانک، همزمان با دو دانشجوی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

او روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸ برای جلسه آخرین دفاع به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد و در پی حضور در این شعبه با دستور بازپرس شاه حسینی با افزایش قرار کفالت به وثیقه مواجه و به دلیل عدم توانایی در تامین آن بازداشت شد و نهایتا روز سه‌شنبه ۹ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عادل گرجی، روز دوشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

عادل گرجی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان تجمع روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۵ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

No comments:

Post a Comment