Sunday, October 4, 2020

دادگاه تجدیدنظر؛ احمد حاتم پور به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

 دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان محکومیت احمد حاتم پور، شهروند اهل بهبهان و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ را عینا تایید کرد. آقای حاتم پور پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به شش ماه حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد. “خواندن سرود یار دبستانی من، سر دادن شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران و شهید نامیدن جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸” به عنوان مصادیق اتهام عنوان شده است.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان صادر شده است، آقای حاتم پور از بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام” به شش ماه حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

وی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی فردوس افشون به شش ماه حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.

از مصادیق اتهام آقای حاتم پور مواردی ازجمله خواندن سرود “یار دبستانی من”، سر دادن شعار “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران و شهید نامیدن جان باختگان اعتراضات سراسری ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان” عنوان شده است.

احمد حاتم پور، ساعت ۲ بامداد شب چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات نیروی انتظامی در محل کار خود در بهبهان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد. وی پس از پایان مراحل بازجویی، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در اهواز، به زندان بهبهان منتقل شد و نهایتا روز دوشنبه ۲۳ دی ماه از زندان بهبهان آزاد شد. بازداشت آقای حاتم پور از طریق شناسایی از دوربین های مداربسته صورت گرفته است.

احمد حاتم پور، فرزند رحمان، ۳۲ ساله و دارای مغازه اتوگالری ماشین‌های سبک در بهبهان است.

No comments:

Post a Comment