Saturday, October 24, 2020

بازداشت ۳ شهروند توسط نیروهای امنیتی در اهواز

 رحیم رویضی، رحیم زرگانی و محمد عسکری، سه شهروند اهل اهواز روز سه‌شنبه ۲۹ مهر توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شدند. این شهروندان یک روز پس از بازداشت به زندان شیبان اهواز و مجددا به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شدند.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹، رحیم رویضی، رحیم زرگانی و محمد عسکری (زرگانی)، سه شهروند اهل اهواز توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت شدند.

گفته می‌شود که این افراد روز چهارشنبه ۳۰ مهر پس از بازداشت به زندان شیبان اهواز منتقل و مجددا پس از ثبت اسامی در سیستم زندان به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده‌اند.

هرچند از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آنان اطلاعی در دست نیست با این حال یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “شرایط منطقه پس از بازداشت آنان به شدت امنیتی است و نیروهای امنیتی مدام در حال گشت زنی هستند”.

این افراد پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های خود را داشته‌اند. این شهروندان در سال ۱۳۹۲ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

رحیم رویضی (زرگانی)، استاد دانشگاه در رشته ادبیات عرب، ۳۸ ساله و پدر ۲ فرزند، رحیم زرگانی، ۴۷ ساله و پدر ۵ فرزند و محمد عسکری (زرگانی)، ۴۰ ساله و پدر ۴ فرزند است.

No comments:

Post a Comment