Tuesday, October 27, 2020

بروز درگیری و بازداشت یک شهروند به بهانه “امر به معروف” در رشت

 دخالت یک فرد در گیلان تحت عنوان امر به معروف در خصوص گرداندن سگ توسط یک شهروند زن منجر به بروز درگیری بین آنها شد. فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ضمن اعلام این موضوع، از بازداشت شهروند زن خبر داد. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.


به نقل از ایسنا، دخالت در امور شخصی تحت عنوان “امر به معروف” در رشت باعث بروز درگیری بین دو شهروند شد.

در این ماجرا یک شهروند زن که سگ خود را برای گرداندن به پارک آورده بود با دخالت و اعتراض یک شهروند دیگر تحت عنوان “امر به معروف”  مواجه شد که همین موضوع باعث بروز درگیری بین آنها شد.

سیداکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت،  سگ گردانی در جامعه را “بی بند و بار غربی” عنوان کرد و گفت: “سپاه از آمرین به معروف و ناهیان از منکر پشتیبانی می کند لذا شهروند ذکر شده با پیگیری های صورت گرفته توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت شناسایی و بازداشت شد.”

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی و کارشناسان بسیاری دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.

No comments:

Post a Comment