Monday, October 26, 2020

کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی در اسفراین

 روز گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی از ضرب و شتم یک شهروند توسط ماموران انتظامی در اسفراین منتشر شد که در آن فیلمبردار عنوان می کند؛ پلیس این شهروند را هدف گلوله خود قرار داده است. به دنبال انتشار این ویدئو دادستان نظامی خراسان شمالی از فوت این فرد خبر داد و گفت که دستور رسیدگی به این پرونده با شکایت خانواده وی مبنی بر “تیراندازی منجر به قتل”، صادر شده است.



 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار ویدئویی از ضرب و شتم و تیراندازی به یک شهروند توسط ماموران انتظامی، در شبکه های اجتماعی، دادستان نظامی خراسان شمالی از فوت شهروند مذکور و صدور دستور رسیدگی به این پرونده در پی شکایت خانواده وی خبر داد.

مجتبی زارع دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: “روز گذشته اولیاء دم این جوان با حضور در دادسرای نظامی خراسان شمالی شکایتی با عنوان تیراندازی منجر به قتل مطرح کردند”.

وی افزود: “با توجه به اهمیت موضوع و ادعا‌های اولیاء دم متوفی، طی تماس تلفنی در حضور اولیاء دم از مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی درخواست کردیم تا با دقت و سرعت جسد کالبدگشایی و علت فوت و نوع صدمه‌های وارد شده مشخص شود”.

مجتبی زارع ادامه داد: “سپس دستوراتی در چند بند به ضابطان قضایی برای بررسی نحوه مرگ مقتول صادر شد تا محل درگیری را دقیقا بررسی و فیلم دوربین‌های مداربسته موجود در محل را جمع آوری و ارسال کنند”.

دادستان نظامی خراسان شمالی عنوان کرد: “همچنین درباره دستور قضایی تعقیب و تیراندازی، صورت جلسات تنظیم شده و مشخصات ماموران دخیل در ماجرا از مراجع ذی ربط استعلام به عمل آمده است”.

وی افزود: “تحقیق از شهود معرفی شده توسط اولیاء دم نیز در دست انجام است”.

روز گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد چند مامور انتظامی در یکی از خیابان‌های شهرستان اسفراین فردی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و فیلمبردار عنوان می کند؛ پلیس این شهروند را هدف گلوله خود قرار داده است. هویت این شهروند “محسن مین‌باشی” ۳۷ ساله، عنوان شده است.


نمایشگر ویدیو

No comments:

Post a Comment