Tuesday, October 20, 2020

دادگاه تجدید نظر؛ ۶ تن از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

 حکم محکومیت پنج تن از فعالان سیاسی و مدنی به نام های علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند، در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. این افراد پیشتر در مرحله بدوی هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. حکم پنج سال حبس دیگر متهم این پرونده مهدی محمودیان، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در دادگاه تجدیدنظر تایید و امروز رسما به وی ابلاغ شد.,


به نقل از امتداد، حجت کرمانی، وکیل دادگستری از تایید حکم متهمان موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” در دادگاه تجدید نظر خبر داد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است، علی شکوری‌راد به اتهام  «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق صدور «بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» و صدیقه وسمقی، محسن آرمین، محمدحسین کروبی، قربان بهزادیان‌نژاد از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق امضای بیانیه مذکور هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

روز جاری حکم ۵ سال حبس مهدی محمودیان دیگر متهم این پرونده نیز در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و به وی ابلاغ شد.

همچنین به گفته‌ی حجت کرمانی بر اساس رای صادره در شعبه بدوی خانم‌ها آذر منصوری، ریحانه طباطبایی و آقایان عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان‌زاده، محمدصادق نوروزی، مهدی دریس‌پور و حسن اسدی‌زیدآبادی، محسن امین زاده از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه شده بودند.

شهریورماه سال جاری مهدی محمودیان، علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند، توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

۵ متهم این پرونده هرکدام به یک سال حبس و مهدی محمودیان علاوه بر این از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شد.

در پی شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، روز چهارشنبه ۴ تیرماه، اولین و روز ۲۴ تیرماه دومین، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، برگزار شد.

محسن آرمین، آذر منصوری، صدیقه وسمقی، ریحانه طباطبائی، عبدالله رمضان زاده، عیسی سحرخیز، قربان بهزادیان نژاد، محسن امین زاده، محمد حسین کروبی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی دریس پور، مهدی محمودیان و محمدصادق نوروزی برخی از متهمان این پرونده هستند که در آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند که در آن نسبت به اعمال خشونت علیه معترضان در اعتراضات سراسری آبان ۹۸، انتقاد شده بود.

No comments:

Post a Comment