Tuesday, October 20, 2020

دادگاه تجدیدنظر؛ مهدی محمودیان به ۵ سال حبس محکوم شد

 محکومیت مهدی محمودیان، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و به وی ابلاغ شد. وی شهریور سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.


به نقل از امتداد، حکم ۵ سال حبس مهدی محمودیان، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تایید و امروز دوشنبه ۲۸ مهر رسما به وی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، در مورد بخشی از پرونده که مربوط به شمع روشن کردن بوده در دادگاه بدوی اجازه دفاع به متهم داده نشد و از طرفی نیز در اقدامی خارج از اصول و روال قضایی بدون اعلام شعبه رسیدگی کننده در دادگاه تجدیدنظر، به متهم یا وکیل و یا درج سامانه ثنا حکم دادگاه بدوی عینا در شعبه ۳۶ تایید شده است.

آقای محمودیان شهریورماه سال جاری به همراه ۵ تن دیگر از فعالان سیاسی و مدنی به نام های علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند، توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

وی در دادگاه بدوی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شد.

در پی شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، روز چهارشنبه ۴ تیرماه، اولین و روز ۲۴ تیرماه دومین، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، برگزار شد.

محسن آرمین، آذر منصوری، صدیقه وسمقی، ریحانه طباطبائی، عبدالله رمضان زاده، عیسی سحرخیز، قربان بهزادیان نژاد، محسن امین زاده، محمد حسین کروبی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی دریس پور، مهدی محمودیان و محمدصادق نوروزی برخی از متهمان این پرونده هستند که در آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند که در آن نسبت به اعمال خشونت علیه معترضان در اعتراضات سراسری آبان ۹۸، انتقاد شده بود.

No comments:

Post a Comment