Saturday, August 1, 2020

گزارشی از آخرین وضعیت سهیلا حجاب در زندان قرچک ورامین

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در قرنطینه زندان قرچک ورامین سپری می‌کند. خانم حجاب که از تاریخ ۲۷ خردادماه در اعتراض به نگهداری خود در زندان قرچک ورامین اعتصاب غذا کرد، هفته گذشته در پی وعده حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان های استان تهران به اعتصاب خود پایان داد. این زندانی سیاسی دچار کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی شده است.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیلا حجاب، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در قرنطینه زندان قرچک ورامین سپری می‌کند.

سهیلا حجاب که از تاریخ ۲۷ خردادماه در اعتراض به نگهداری خود در زندان قرچک ورامین و عدم انتقال به زندان اوین اعتصاب غذا کرد، هفته گذشته در پی وعده حشمت الله حیات الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران به اعتصاب خود پایان داد.

یک منبع مطلع از وضعیت خانم حجاب گفت: «سهیلا حجاب به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا دچار کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی شده است. زیر چشمانش گود افتاده، به شدت لاغر شده و در وضعیت جسمی نامناسبی بسر می‌برد. پس از وعده‌های حیات الغیب او ابتدا اعتصابش را شکست و چند روز قبل نیز کارت تلفنش به او بازگردانده شد اما همچنان در قرنطینه نگهداری می‌شود و به بند منتقل نشده است.»

پیشتر یک منبع مطلع از وضعیت خانم حجاب در خصوص آخرین وضعیت وی  گفت: «سهیلا حجاب کماکان به صورت ایزوله در قرنطینه زندان قرچک ورامین بسر می‌برد و وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارد. همچنین دستانش باندپیچی شده است. کارت تلفنش را هنوز پس نداده‌اند و از تماس و ارتباط با سایر زندانیان محروم است. او از هفته گذشته علائم ابتلا به کرونا دارد و در این خصوص رسیدگی پزشکی خاصی به او صورت نگرفته است.»

سهیلا خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ خانم حجاب را از بابت اتهاماتی ازجمله “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شد. (خبرگزاری فارس از رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی در تاریخ ۱۷ تیرماه با انتشار گزارشی میزان محکومیت خانم حجاب را ۱۲ سال حبس عنوان کرد). با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

خانم حجاب، روز شنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۹، پس از مراجعه به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر و اعلام اینکه حکم او عینا تایید شده، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این شهروند پیشتر نیز در دیماه ۹۷ در شیراز بازداشت و پس از تحمل ۵ ماه حبس در زندان عادل آباد شیراز با اعمال عفو آزاد شد.

سهیلا حجاب، مجرد و متولد سال ۱۳۶۹ است.

No comments:

Post a Comment