Sunday, August 23, 2020

سینا ربیعی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۸ که در اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران شکل گرفت، در دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم امروز شنبه ۱ شهریورماه به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است.


سینا ربیعی، دانشجوی دانشگاه تهران و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است، آقای ربیعی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این حکم امروز شنبه ۱ شهریور ۹۹ به حسین تاج، وکیل مدافع وی ابلاغ شده است.

آقای تاج طی یادداشتی در این خصوص نوشت: “پرونده سینا ربیعی دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اتهام اخلال در نظم و صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارجاع شد علیرغم ایرادات جدی (عدم صلاحیت دادگاه انقلاب)، قاضی با تغییر اتهام وی به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی او را به ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد”.

سینا ربیعی پیشتر در جریان اعتراضات دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای ربیعی در تاریخ ۲ تیر امسال جهت تحمل ۱ سال حبس تعزیری از بابت پرونده پیشین خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او مدتی بعد با تقلیل مجازات حبس از زندان اوین آزاد شد.

اعتراضات دیماه ۹۸:

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

No comments:

Post a Comment