Sunday, August 30, 2020

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات ناصر خلوصی

 جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ناصر خلوصی، فعال ترک (آذربایجانی) طی روزهای ۱۷ و ۲۴ شهریور امسال به ترتیب در شعبه ۱ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز برگزار خواهد شد. آقای خلوصی در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۷ اسفند ۹۸ با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات ناصر خلوصی، فعال ترک (آذربایجانی) در دادگاه‌های انقلاب و کیفری تعیین شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۱ شهریورماه ۱۳۹۹ صادر و در تاریخ ۲ شهریورماه از طریق سامانه ثنا به وی ابلاغ شده است، آقای خلوصی باید در تاریخ ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر حاضر شود.

ناصر خلوصی همچنین در بخش دیگر پرونده خود بر اساس ابلاغیه دیگری که اخیرا به وی ابلاغ شده، باید در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز حاضر شود.

آقای خلوصی در بخش نخست پرونده خود به «عضویت در گروه گاماج (طیف فعالین مستقل آذربایجان) و فعالیت تبلیغی علیه نظام» و در بخش دوم پرونده خود به «نشر اکاذیب» متهم شده است.

آقای خلوصی در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ در یکی از خیابان‌های تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۷ اسفند ۹۸ با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شد.

ناصر خلوصی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد. وی در تاریخ ۴ بهمن ماه سال ۹۵ بازداشت شد و نهایتا توسط شعبه دوم دادسرای ارومیه به اتهامات عضویت در جمعیت غیرقانونی و راه اندازی جمعیت غیرقانونی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای خلوصی در تاریخ ۸ آبان ۹۶ در منزل پدری خود در تبریز بازداشت و برای اجرای حکم به زندان این شهر منتقل و پس از گذشت ۴ ماه، در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۹۶ از زندان تبریز آزاد شد.

No comments:

Post a Comment