Friday, August 28, 2020

احضار دو روزنامه نگار به پلیس فتا؛ تفهیم اتهام امیررضا امیرتیموری

 در پی شکایت محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نماینده کرمان در مجلس از دو روزنامه نگار به نام های امیررضا امیرتیموری و حسن عباسی، روز پنجشنبه ۶ شهریورماه، امیررضا امیرتیموری، عضو خانه مطبوعات در اداره پلیس فتا حاضر و تفهیم اتهام شد. به گفته وی شکایت این نماینده به دنبال طرح سوالاتی در قالب یادداشتی انتقادی خطاب به وی صورت گرفته و از پس از جلسه از این عضو خانه مطبوعات خواسته شده که طی روزهای آینده در شعبه اول بازپرسی دادسرا جهت ارائه دفاعیات حاضر شود.



به نقل از تابناک، روز پنجشنبه ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، در پی شکایت محمدرضا پورابراهیمی داورانی، نماینده کرمان در مجلس از دو روزنامه نگار، امیر رضا امیرتیموری در اداره پلیس فتا حاضر و تفهیم اتهام شد.

امیررضا امیرتیموری روزنامه‌نگاران و عضو خانه مطبوعات با اعلام این خبر گفت: “روز گذشته بعد از تماس پلیس فتا مبنی بر مراجعه جهت دادن پاره‌ای از توضیحات و دریافت برگه احضاریه، زمانی‌ که از افسر مربوطه علت شکایت آقای داورانی را جویا شدم و خواستم به بنده نشان دهد تا بدانم کجا «نشر اکاذیب رایانه‌ای» داشتم با حجم زیادی از کاغذ A4 مواجه شدم”.

امیررضا امیرتیموری در خصوص علت شکایت این نماینده مجلس از این دو روزنامه نگار گفت: “تعداد زیادی «کاغذ A4» را دیدیم که روی میز دفتر اقتصادی پلیس فتا قرار داشت و افسری که با بنده تماس گرفته بود هم از همین بخش بود. بخش زیادی از اتهامات وارد علیه من و آقای عباسی مربوط به خبرهایی بود که در سایت «تابناک» انتشار یافته بود. نمی‌دانم آیا آقای نماینده و وکیل ایشان این وضع اقتصادی بد و گرانی لجام گسیخته ارز، سکه و کالاهای مصرفی را ندیده‌اند که چنین حجمی از خبرهای اقتصادی را «نشر اکاذیب» قلمداد کردند؟ شکایت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بنده بابت چند خط یادداشت با عنوان «آقای پورابراهیمی لطفاً شفاف‌سازی کنید» بود، که انتشار آن مربوط به تیرماه می‌شود و ایشان به چرایی‌های این یادداشت با شکایت پاسخ دادند”.

این روزنامه نگار ادامه داد: “راه حل برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود مشکلات اقتصادی کشور شفافیت، پاسخگویی، عمل و توجه به پیشنهاداتی است که توسط روزنامه‌نگاران، شهروندان و کارشناسان ارائه می‌شود اما متأسفانه آقای پورابراهیمی، ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس این پیشنهادات و نقدها را در قالب یک «کتاب مثنوی معنوی» پرینت گرفتند و به دست وکیل داده‌اند و با کمال تأسف تحت عنوان «نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» از بنده و آقای «حسن عباسی» شکایت ثبت کردند. بر کسی پوشیده نیست که قیمت‌ها روزبه‌روز بالاوبالاتر می‌رود و زندگی مردم سخت و سخت‌تر می‌شود. نماینده محترم می‌توانند به جای اختصاص دادن وقت و صرف هزینه برای شکایت از روزنامه‌نگاران، برای برطرف شدن مشکلات مردم که وظیفه ذاتی نماینده است قدم بردارند”.

به گفته آقای امیرتیموری پس از جلسه تفهیم اتهام از وی خواسته شده است که در زمانی و تاریخی مشخص در شعبه اول بازپرسی دادسرا حاضر شود. گفتنی است که حسن عباسی عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران پیش از این نیز در تاریخ ۵‌ آذر ماه ۱۳۹۸، با شکایت استانداری هرمزگان بازداشت شده بود. انتقادات این روزنامه نگار از مسئولین، پیشتر نیز جریانات بسیاری را در استان هرمزگان و تهران ایجاد کرده بود.

No comments:

Post a Comment