Sunday, August 23, 2020

الیاس میرزایی برای تحمل ادامه حبس به زندان شیبان اهواز بازگشت

الیاس میرزایی، زندانی سیاسی که متاثر از شرایط شیوع کرونا، فروردین‌ماه امسال به مرخصی اعزام شده بود امروز شنبه ۱ شهریور با اتمام ایام مرخصی جهت تحمل مدت باقی‌مانده از حبس ۵ ساله‌ی خود به زندان شیبان اهواز بازگشت.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹، الیاس میرزایی، زندانی سیاسی با اتمام ایام مرخصی به زندان شیبان اهواز بازگشت.

آقای میرزایی پیشتر در اوایل فروردین‌ماه امسال در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به مرخصی اعزام شده بود.

الیاس میرزایی در دیماه سال ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت و پس از یک ماه با پایان مراحل  بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان سپیدار اهواز شد. مجددا در اوایل اسفند ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

جلسه دادگاه آقای میرزایی در تیرماه سال ۹۷ در دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و تشکیل گروه بیش از دو نفر به قصد بر هم زدن امنیت کشور محاکمه و مجموعا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مهرماه سال ۹۷ توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تایید و در زندان به وی ابلاغ شد.

از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابل اجرا است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای میرزایی در خصوص وضعیت وی گفت: «آقای میرزایی در اسفندماه ۹۸ با ابلاغ عفو رهبری مبنی بر آزادی محکومان سیاسی دارای حکم حبس تا ۵ سال مواجه و با مرخصی منجر به آزادی از زندان شیبان اهواز آزاد شد. اما تیرماه امسال طی تماسی به او گفتند که باید خود را جهت تحمل باقی مانده مدت حبسش به زندان معرفی کند. آقای میرزایی به بیماری قند مبتلا است و با دستور پزشکی قانونی مرخصی وی تمدید شد و با اتمام تمدید مرخصی و عدم موافقت با تمدید مرخصی به زندان بازگردانده شد»

این زندانی سیاسی هم اکنون سومین سال از مدت محکومیت خود را سپری می‌کند.

الیاس میرزایی، ۳۰ ساله، دارای مدرک کاشانی اقتصاد، متولد ایذه و ساکن اهواز است. وی تا پیش از بازداشت در سال ۹۶ به عنوان مسئول ایمنی در پالایشگاه آبادان مشغول به کار بوده است.

No comments:

Post a Comment