Sunday, August 23, 2020

امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفر؛ شش تن مجموعا به ۱۰ سال زندان محکوم شدند

 شش تن از فعالان سیاسی و مدنی به نام های مهدی محمودیان، علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی که آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند، توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شدند. از سوی دیگر ۸ متهم دیگر این پرونده نیز از اتهامات مطروحه تبرئه شدند.


به نقل از امتداد، حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل دادگستری از صدور رای پرونده اتهامات ۱۴ نفر از فعالین سیاسی و مدنی در پرونده موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری؛ بر اساس رای صادره، مهدی محمودیان، علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی هر یک از بابت اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین مهدی محمودیان به غیر از این، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و ۲ سال منع خروج از کشور و ۴ ماه خدمات عمومی محکوم شده است.

از سوی دیگر، هشت متهم دیگر این پرونده با اسامی آذر منصوری، ریحانه طباطبایی، عیسی سحرخیز، عبدالله رمضان زاده، محمدصادق نوروزی، مهدی دریس‌پور، حسن اسدی‌زیدآبادی و محسن امین زاده از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه شدند.

در پی شکایت وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، روز چهارشنبه ۴ تیرماه، اولین و روز ۲۴ تیرماه دومین، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، برگزار شد.

محسن آرمین، آذر منصوری، صدیقه وسمقی، ریحانه طباطبائی، عبدالله رمضان زاده، عیسی سحرخیز، قربان بهزادیان نژاد، محسن امین زاده، محمد حسین کروبی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی دریس پور، مهدی محمودیان و محمدصادق نوروزی برخی از متهمان این پرونده هستند که در آبان‌ماه سال گذشته اقدام به امضای بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” کرده بودند که در آن نسبت به اعمال خشونت علیه معترضان در اعتراضات سراسری آبان ۹۸، انتقاد شده بود.

گفتنی است روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۸، روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده آیت الله خامنه ای منتشر می شود از احضار، بازجویی و بازداشت امضا کنندگان بیانیه موسوم به “بیانیه ۷۷ نفر” خبر داده و این افراد را «حامی اغتشاشگران» عنوان کرده است. این روزنامه در گزارش خود گفته است اکثر امضاکنندگان این بیانیه که در کشور هستند احضار، بازجویی و تعدادی نیز بازداشت شده اند.

No comments:

Post a Comment