Friday, August 21, 2020

حبیب پیرمحمدی از زندان وکیل آباد مشهد به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد

حبیب پیرمحمدی، زندانی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد که از تاریخ ۲۰ مرداد در اعتراض به بلاتکلیفی و وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است، روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹، حبیب پیرمحمدی، زندانی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

آقای پیرمحمدی از تاریخ ۲۰ مرداد در اعتراض به بلاتکلیفی و وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع از وضعیت آقای پیرمحمدی در خصوص وضعیت وی گفت: “آقای پیرمحمدی از سه هفته قبل به دستور علیزاده، رئیس حفاظت زندان از حق تماس تلفنی محروم بود. روز شنبه ۲۵ مرداد همسر آقای پیرمحمدی پس از ملاقات با وی متوجه حال جسمی نامناسب او شدند که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته. آقای پیرمحمدی در این ملاقات گفته است که توسط ماموران اداره اطلاعات به انتشار فیلم و عکس متهم شده. نهایتا همسر وی برای پیگیری وضعیت ایشان امروز به زندان وکیل آباد مراجعه کرده و متوجه شد که روز گذشته برای مدت یک ماه به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شده‌اند. با توجه به شرایط پیش آمده خانواده ایشان به شدت نگران وضعیت سلامتی وی هستند”.

حبیب پیرمحمدی در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. وی پس از ۱۰۳ روز بازجویی همراه با فشار در تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. آقای پیرمحمدی نهایتا در تاریخ ۵ اسفند ۹۷ توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه های فضای مجازی هوادار داعش” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “بغی با وصف دستگیری قبل از درگیری” به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت قطعی شدن این حکم با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۱۵ سال از بابت اتهام “بغی” قابل اجرا خواهد بود. علیرغم گذشت بیش از ۱ سال و با وجود پیگیری های مکرر خانواده، وکیل و خود زندانی، پاسخی از سوی مسئولین داده نشده و مشخص نیست پرونده وی به دیوان عالی کشور فرستاده شده است یا خیر.

حبیب پیرمحمدی، فرزند عیدمحمد، متاهل و متولد ۱۳۶۹ است. آقای پیرمحمدی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۱-۶ زندان وکیل آباد مشهد بسر می‌برد. 

No comments:

Post a Comment