Thursday, August 6, 2020

احضار یک طلبه اهل سنت به اداره اطلاعات در نیکشهر

امروز پنجشنبه ۱۶ مردادماه، اقبال شریفی یاد، طلبه اهل سنت حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار، به اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر احضار شد.


به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز پنجشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹، یک طلبه اهل سنت حوزه علمیه جامعه الحرمین الشریفین چابهار، به اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر احضار شد.

هویت این طلبه اهل سنت “اقبال شریفی یاد” فرزند اسحاق و اهل روستای دسک، احراز شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “اقبال امروز پنجشنبه پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر مراجعه کرده و تاکنون خبری از او نشده است”.

وی افزود: ”همچنین پیشتر تعداد زیادی از فعالان مذهبی و اجتماعی این روستا به سازمان اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند که هویت آنها “مولوی سعید خلیل زاده” امام جمعه روستا، “حامد بلوچی”، “رحمت عطایی”، “خدابخش خلیل زاده” است”.

این منبع ادامه داد: ”بیش از سیزده سال است که ارگان های نظامی و امنیتی به مردم روستا اجازه ی اقامه ی نماز جمعه را نمی دهند و چندین بار مولوی سعید خلیل زاده که از روحانیون مردمی این روستا است به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است”.

وی عنوان کرد: ”پس از گرویدن یکی از اهالی روستای دسک به مذهب تشیع و حمایت اطلاعات سپاه از او، فشارها بر فعالان مذهبی و اجتماعی اهل سنت در این روستا به شدت افزایش یافته است”.

همچنین خانواده آقای شریفی یاد از احضار او به اداره اطلاعات، بی خبری و طولانی بودن بازجویی ابراز نگرانی کردند.

دسک، روستایی از توابع بخش بنت شهرستان نیکشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان است.

No comments:

Post a Comment