Sunday, August 30, 2020

محرومیت از درمان قاسم آبسته علیرغم وخامت حال در زندان

 قاسم آبسته، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج علیرغم وخامت حال بدون رسیدگی مناسب پزشکی و دریافت دارو در زندان بسر می‌برد. گفته می‌شود اخیرا غده‌ای در معده‌ی آقای آبسته ایجاد شده و وی از مشکل روده و معده در رنج است. از سوی دیگر یکی از پزشکان زندان احتمال ابتلای وی به بیماری سرطان را مطرح کرده است. قاسم آبسته از مشکلات شدید کلیوی و آرتروز گردن نیز رنج می‌برد. او همچنین مدتی قبل با انجام عمل جراحی غده سرطان تیروئید خود را برداشته است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قاسم آبسته، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام علیرغم وخامت حال بدون رسیدگی مناسب پزشکی در در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.

گفته می‌شود اخیرا غده‌ای در معده‌ی آقای آبسته ایجاد شده و وی هم‌اکنون از مشکل روده و معده در رنج است. از سوی دیگر یکی از پزشکان زندان احتمال ابتلای وی به بیماری سرطان را مطرح کرده و تا زمان اعزام به بیمارستان این امر قابل تایید نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در خصوص وضعیت سلامت وی گفت: «قاسم آبسته تازگی غده‌ای از معده‌اش بیرون زده و کسی پیگیر احوالش نیست.  او مشکل روده و معده دارد و دکتر احتمال سرطان روده رو داده است. او به تازگی حتی خوردن همه چیز برایش دردآور شده و نمی‌تواند چیزی بخورد. بیماری او به گونه‌ای است که روده‌هایش دچار التهاب می‌شوند و نهایتا تبدیل به سرطان روده می‌شود. مسئولان زندان ورود داروهایی که باعث تسکین درد می‌شود را هم به او نمی‌دهند. او از حدود سه ماه پیش مدام اسهال دارد و طی این مدت حدود ده کیلو کاهش وزن داشته و روز به روز بدنش در حال آب شدن است. از طرفی یکی از پزشکان زندان احتمال داده که این علائم سرطان روده باشد. با این حال اصلا به وضعیت او رسیدگی نمی‌کنند.»

قاسم آبسته با وجود عدم رسیدگی پزشکی از مشکلات شدید کلیوی و آرتروز گردن نیز رنج می‌برد. این منبع مطلع با این توضیح که آقای آبسته به سرطان تیروئید نیز مبتلا بود و مدتی قبل با انجام عمل جراحی غده آن را برداشته است، در ادامه گفت: «آقای آبسته به تیرویید سرطانی مبتلا بود که با عمل جراحی آن را درآورد. او مدت هشت روز بیمارستان خمینی تهران بستری بود و عمل کرد. توده‌اش خوش خیم بود ولی پزشک متخصص نوشته بود که سه ماه باید چکاب شود ولی کسی پیگیری وضعیتش نشد. از طرفی احتمال دارد غده‌ای که اکنون در معده‌اش به وجود آمده ناشی از از همان تیروئید باشد.»

گفته می‌شود آقای آبسته چندی پیش طی نامه‌ای خطاب به مسئولان زندان گفته است حالا که بدون درمان رهایم کرده‌اید، لااقل اعدامم کنید از شر درد خلاص شوم.

قاسم آبسته در بهمن ۱۳۸۸ بازداشت و در خردادماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق محاربه به اعدام محکوم شد. این حکم در زمستان سال گذشته توسط شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی تایید شد.

قاسم آبسته هم اکنون در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.

No comments:

Post a Comment