Thursday, August 6, 2020

تعیین زمان جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم

جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی در تاریخ ۴ شهریور در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. خانم مظلوم پیشتر به صورت غیابی توسط همین شعبه به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه واخواهی فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی در تاریخ ۴ شهریور در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که طی روزهای گذشته صادر و در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۹ به صورت الکترونیک به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، خانم مظلوم باید در تاریخ ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم حاضر شود.

فرنگیس مظلوم پیشتر توسط این شعبه به صورت غیابی محاکمه و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۱ سال، مجموعا ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابل اجرا بود.

شش هم‌ پرونده‌ای خانم مظلوم در این پرونده نیز به احکام حبس محکوم شدند.

فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ در منزل خواهر خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم مظلوم نهایتا در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

سهیل عربی، فعال مدنی و فرزند خانم مظلوم دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

No comments:

Post a Comment