Thursday, July 16, 2020

اعتراضات در بهبهان؛ فرزانه انصاری فر بازداشت شد

 فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ ساعاتی قبل توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت خانم انصاری فر در جریان تجمعی در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی سال گذشته” در یکی از خیابان‌های شهر بهبهان صورت گرفته است. همزمان در بلوار امامت مشهد و برخی خیابان‌ها در شهرهای تهران، تبریز، ارومیه و شیراز حضور پرتعداد نیروهای نظامی و جو شدید امنیتی شدید گزارش شده است.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹، فرزانه انصاری فر، شهروند ساکن بهبهان و خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ دقایقی قبل توسط نیروهای امنیتی در بهبهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در پی فراخوان‌های روزهای اخیر برای حضور مردم در تجمعات در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی سال گذشته” امروز چند شهر دیگر نیز شاهد حضور سنگین نیروهای نظامی و امنیتی بودند. بهبهان ازجمله شهرهایی است که معترضان به خیابان آمدند. در این بین تاکنون بازداشت فرزانه انصاری فر تایید شده و کماکان تعداد دقیق بازداشت شدگان احتمالی مشخص نیست.

در جریان شکل گیری تجمعات اعتراضی مردمی در برخی شهرهای کشور، نیروهای امنیتی و نظامی با حضور در میادین اصلی شهرها سعی در متفرق کردن مردم و جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی دارند. در بلوار امامت مشهد و برخی خیابان‌های تهران، تبریز، ارومیه و شیراز حضور پرتعداد نیروهای نظامی و جو شدید امنیتی شدید گزارش شده است.

معترضان در میدان بانک ملی بهبهان اعتراض خود را با سر دادن شعارهایی از جمله “توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه”، “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران”، “ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد” نشان دادند.

این تجمع مسالمت آمیز مردمی با حضور نیروهای امنیتی و نظامی جو امنیتی به خود گرفته است.  در جریان این تجمع که گفته می‌شود کماکان ادامه دارد، نیروهای نظامی اقدام به شلیک گاز اشک آور و تیراندازی هوایی کردند و سعی در متفرق کردن مردم و ممانعت از ادامه اعتراضات دارند.

میدان بانک ملی بهبهان محل کشته شدن تعدادی از شهروندان در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بوده است. فرزاد انصاری فر، یکی از جانباختگان روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در جریان این اعتراضات  در اثر اصابت گلوله به سرش جان خود را از دست داد. پیکر این جوان ۲۷ ساله چند روز بعد، پس از تحویل به خانواده در بهبهان به خاک سپرده شد.

No comments:

Post a Comment