Saturday, July 4, 2020

احمدرضا حائری جهت اجرای حکم حبس و شلاق احضار شد

احمدرضا حائری از متهمین پرونده موسوم به “پنجشنبه سیاه اوین” جهت اجرای حکم حبس و شلاق به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد. وی اسفندماه ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.


به نقل از سحام نیوز، احمدرضا حائری فعال سیاسی و از متهمین پرونده موسوم به “پنجشنبه سیاه اوین” توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین، برای اجرای حکم حبس و شلاق فراخوانده شد.

متهمین این پرونده در مرحله بدوی دادگاه، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و از این میان احمدرضا حائری به ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. علیرغم اینکه احکام صادره در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر عینا تأیید شد با اعتراض وکلای متهمین، حکم صادره نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شد.

نهایتا جلسه دادگاه در اسفندماه ۹۸ و در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار و احمدرضا حائری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام، تجمع غیر قانونی و اخلال در نظم عمومی به ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، ۲۸ فروردین ماه سال ۹۳ انجام شد که گارد ویژه به بهانه بازرسی این بند با هجوم به زندانیان، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب زخمی شدن، انتقال به انفرادی و تبعید و پرونده سازی برای تعداد زیادی از زندانیان شد.

در پی این رویداد، خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، تجمعاتی را در مقابل مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور و دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار کردند.

منابع هرانا پیشتر خبر از بازداشت هفت تن به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی علیه حمله به بند ۳۵۰ داده بودند. سهراب صالحین، نادی صبوری، میلاد پورعیسی، جواد مهاجری، ستاره داودی و احمدرضا حائری نام شش تن از این افراد بود.

احمدرضا حائری که به نمایندگی از خانواده زندانیان سیاسی در این تجمعات با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و نیز مسؤلینی از نهاد ریاست جمهوری مذاکره و پیگیر مطالبات خانواده‌های این زندانیان شده بود، یک ماه پس از این حادثه توسط  اطلاعات سپاه در منزلش بازداشت و پس از ۱۵ روز بازداشت موقت در سلول های انفرادی بند دو الف سپاه با تودیع قرار وثیقه به مبلغ صد میلیون در خرداد ۹۳ به صورت موقت از زندان آزاد شد.

تعدادی دیگر از فعالان سیاسی نیز که در حمایت از خانواده زندانیان سیاسی در برابر نهاد ریاست جمهوری حضور یافته بودند، پس از مدتی بازداشت تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شدند.

No comments:

Post a Comment