Wednesday, July 1, 2020

محمد خاکپور از اتهام انتسابی تبرئه شد

محمد خاکپور، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر از اتهام مطروحه تبرئه شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای خاکپور پیشتر در تاریخ ۲ تیرماه برگزار شد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد خاکپور، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل توسط دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر از اتهامات مطروحه تبرئه شد.


براساس این حکم که در تاریخ ۷ تیرماه ۹۹ صادر و در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۹ به وی ابلاغ شده است، آقای خاکپور توسط دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر از اتهام”انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های مخالف نظام از طریق انتشار مطالبی با مضامین قوم گرایی و جدایی طلبی و ارسال آن به یکی از رسانه‌های خارج از کشور” تبرئه شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام آقای خاکپور پیشتر در تاریخ ۲ تیرماه برگزار شد.

محمد خاکپور در تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۷ در جریان تجمعات سالانه قلعه بابک همراه با ضرب و شتم بازداشت و سه روز بعد آزاد شد. آقای خاکپور در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه ۹۷ نیز به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل احضار و پس از حضور و بازجویی در این دادسرا با قرار کفالت آزاد شد.

پیشتر در سال ۹۷ هم‌زمان با مناسبت گردهمایی سالانه قلعه بابک بیش از ۸۰ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) به‌خصوص در استان‌های آذربایجان و اردبیل بازداشت شدند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۰ مرداد‌ماه سال ۹۷ منتشر کرد، دستگیری‌های فعالان ترک را خودسرانه و خارج از موازین قانونی خواند و خواستار اقدام فوری جهت آزادی کسانی که به دلیل شرکت در تجمعات فرهنگی اقلیت ترک آذربایجانی زندانی هستند شد.

No comments:

Post a Comment