Sunday, July 5, 2020

سید محمود موسوی مجد، زندانی محکوم به اعدام به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد

سید محمود موسوی مجد، زندانی امنیتی که متهم به ارائه اطلاعات در رابطه با قاسم سلیمانی به نهادهای جاسوسی کشورهای دیگر است امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. با توجه به وضعیت پرونده این انتقال می‌تواند احتمال اجرای حکم اعدام را افزایش دهد. آقای موسوی مجد در سال ۱۳۹۷ توسط حزب الله لبنان بازداشت و به ایران منتقل شد. او پس از مدتی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “جاسوسی” به اعدام محکوم شد. این حکم نهایتا در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹ سید محمود موسوی مجد، زندانی امنیتی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

با توجه به شرایط حاکم بر پرونده و صحبت‌های پیشین سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه حکم او به زودی حکم اجرا خواهد شد، بیم آن می‌رود که حکم اعدام این زندانی امنیتی در شرف اجرا باشد.

سید محمود موسوی مجد در سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای حزب الله لبنان بازداشت و پس از مدتی به ایران منتقل شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی پیشتر با بیان اینکه آقای موسوی مجد حدود دو ماه و نیم در بازداشتگاه حزب الله لبنان محبوس بود،گفت: “ایشان طی مدت ذکر شده مورد شکنجه قرار گرفت و پس از انتقال به ایران، به بازداشتگاه ۵۹ حفاظت اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد.”

آقای موسوی مجد، پس از پایان مراحل بازجویی نخست به اندرزگاه ۷ سالن ۱۲ زندان اوین و از آنجا به اندرزگاه ۴ سالن ۱ منتقل شد.

آقای موسوی در مرحله بازپرسی از بابت “جاسوسی برای سازمان سیا و موساد” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و در نهایت توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شد. این حکم نخست در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب و اخیرا در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور نیز تایید شد.

نخستین بار در اسفندماه سال گذشته در گزارشی از صدور حکم اعدام برای آقای موسوی مجد خبر داد.

روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام علیه این زندانی خبر داد. به گفته وی، سیدمحمود موسوی مجد، فرزند کاظم، متهم به جاسوسی برای سازمان سیا و موساد و همچنین متهم به افشای محل تردد قاسم سلیمانی بوده و حکم اعدام او پس از صدور در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور نیز تایید شده و به زودی اجرا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای موسوی مجد، با بیان اینکه پدر و مادر سید محمود موسوی مجد بارها از سوی حفاظت اطلاعات سپاه مورد آزار و اذیت و تهدید قرار گرفته‌اند گفت: «آقای موسوی مجد درحالی به اعدام محکوم شده است که هیچگونه سند، عکسی و یا شماره حسابی مبنی بر ارتباط او با سرویس‌های فوق‌الذکر ارائه نشده است.»

No comments:

Post a Comment