Thursday, July 2, 2020

بازداشت یک ماساژور توسط نیروهای امنیتی در اردکان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان از بازداشت یک شهروند در این شهرستان به علت آنچه «تبلیغ ماساژ جنس مخالف در فضای مجازی» خوانده است، خبر داد. تحمیل سبک زندگی و مبارزه با آنچه “سبک غربی” زندگی خوانده می شود از نخستین سال های عمر حکومت جمهوری اسلامی در ایران محل کشمکش بین شهروندان و حکومت بوده است.


به نقل از بسیج نیوز، مهدی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان از بازداشت یک شهروند در این شهرستان به علت آنچه «ماساژ جنس مخالف و تبلیغ در فضای مجازی» خوانده است، خبر داد.

بر اساس این گزارش، بازداشت این شهروند با همکاری مامورین پاوا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان صورت گرفته است.

تحمیل سبک زندگی و مبارزه با آنچه “سبک غربی” زندگی خوانده می شود از نخستین سال های عمر حکومت جمهوری اسلامی در ایران محل کشمکش بین شهروندان و حکومت بوده است.

این تحمیل شیوه در حالی است که اعلامیه جهانی حقوق بشر در ماده ۳ چنین بیان می کند: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد و در اصل ۱۲ نیز آمده نباید در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامتگاه یا مکاتبات هیچ‌کس مداخله‌های خودسرانه صورت گیرد یا به شرافت و آبرو و شهرت کسی حمله شود. در برابر چنین مداخله‌هایی برخورداری از حمایت قانون حق هر شخصی است.

با این حال ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

No comments:

Post a Comment