Sunday, July 26, 2020

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت علیرضا علینژاد در زندان اوین

علیرضا علینژاد، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین و برادر مسیح علینژاد، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا علیرغم عفونت شدید گوش و درد ناشی از آن از اعزام به بهداری و بیمارستان و انجام مراحل درمان محروم مانده است. آقای علینژاد طی هفته گذشته توسط شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.


ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا علینژاد، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم عفونت شدید گوش و درد ناشی از آن از اعزام به بهداری و بیمارستان و انجام مراحل درمان محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای علینژاد در خصوص آخرین وضعیت وی گفت: «آقای  علینژاد از مدتی قبل دچار گوش ‌درد و عفونت شدید گوش شده اما مسئولان زندان او را به بیمارستان و حتی بهداری منتقل نمی‌کنند. چند نفر از همبندی‌های ایشان طی روزهای گذشته چند بار به بهداری زندان رفته و به آنها اعتراض کردند که وضع سلامتی او خوب نیست و هر اتفاقی افتاد مسئولیتش بر عهده زندان است؛ با این حال مسئولان بهداری و مسئولان زندان اوین تاکنون به وضعیت او و نگرانی هم‌بندیانش توجهی نکرده‌اند.»

علیرضا علینژاد در تاریخ ۳ مهرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت امسال پس از ۲۲۵ روز بازداشت موقت از بازداشتگاه ٢ الف سپاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای علینژاد، طی هفته گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت قطعی شدن این حکم در مرحله تجدیدنظر، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا است.

آقای علینژاد هم اکنون در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

علی (علیرضا) علینژاد نسبت برادری با مسیح علینژاد، روزنامه نگار ایرانی ساکن آمریکا دارد، بازداشت اعضای خانواده فعالان سیاسی برای تحت تاثیر قرار دادن فرد منتقد یا مخالف حکومت مسبوق به سابقه است.

No comments:

Post a Comment